Home » » Cara Kuruskan Perut Buncit

Cara Kuruskan Perut Buncit


Dibawah ini ada beberapa cara untuk menurunkan berat badan yang berlebihan dan kempiskan perut.


1. Air limau nipis yang anda minum boleh menurunkan berat badan anda. Caranya: Sediakan dua biji limau nipis atau limau kasturi setiap hari, setelah itu perah airnya ke dalam gelas yang berisi dengan air sejuk, masukkan ke dalam peti sejuk. Setelah itu bolehlah dijadikan air minuman setiap kali selepas anda makan tengahari dan makan malam. Cara ini boleh diikuti dengan senaman ringan. Amalkanlah meminumnya selama sebulan, berat badan anda akan beransur turun.


2. Ambil 3 sudu besar serbuk teh cina dan rendam dalam air. Tapis dan campurkan dengan air perahan limau nipis. Amalkan selalu meminumnya 2 kali sehari iaitu sebelum sarapan dan sebelum tidur.


3. Jika anda mengalami masalah berat badan, air asam jawa baik dijadikan minuman harian. Air asam jawa akan mengurangkan kadar lemak dalam badan anda. Caranya: Ambil sebuku asam jawa, ramas ke dalam air sebanyak segelas. Masukkan ke dalam peti sejuk, anda jadikan minuman, selepas anda makan tengahari atau makan malam. Amalkan setiap hari, anda akan dapati tubuh anda akan bertambah segar dan langsing.


4. Selepas makan amalkan meminum Teh Hijau atau Teh Cina tambah dengan serbuk Kayu Manis dan Madu


5. Untuk mengelakkan badan menjadi gemuk selepas bersalin, cuba petua berikut :
Ambil 5cm halia bara ( Halia Cina ), 10 biji lada hitam, 30 ekor ikan bilis.
Tumbuk kesemua sehingga lumat.
Perahkan air Limau Nipis.
Dan makanlah bersama nasi panas waktu pagi dan malam, setiap hari sewaktu dalam pantang.

6. Mengurangkan buncit - Bagi lelaki yang mengalami masalah perut buncit, anda boleh mencuba petua ini iaitu ambil sedikit kapur makan dan sebiji limau purut yang telah di perah jusnya. Kapur dan limau tadi dicampur dan digaul hingga sebati. Amalkan sapu disekeliling perut sebelum masuk tidur biarkan kering sehingga pagi.


7. Mengempiskan Perut - Petua yang mudah dan kos yang murah. Anda perlu mengambil limau nipis yang telah dicampur dengan teh tanpa gula untuk tiap-tiap hari kemudian diminum. Amalkan meminum air ini dan insyaallah perut anda yang buncit akan menjadi kempis. Petua ini untuk orang yang tiada mengidap sebarang penyakit.


8. Kempiskan Perut Anda - Nak kempiskan perut senang aje, ambil air limau nipis dan campur dengan kapur sirih. Lumurkan atau sapu dekat perut, amalkan setiap malam. Insyaallah perut anda akan lebih menarik.

20 comments:

  1. Replies
    1. FIFORLIF
      Super Fiber BERNUTRISI + Goji Berry
      untuk DETOX & Atasi masalah Pencernaan

      Usus manusia adalah salah 1 penyebab timbulnya berbagai macam penyakit, apalagi di jaman sekarang, usus kita sudah terkontaminasi oleh bahan-bahan makanan yang mengandung pengawet, junkfood, belum lagi sejak anak-anak kita banyak sekali mengkonsumsi makanan yang mengandung pewarna, pengawet dan zat-zat yang tidak diketahui bahayanya terhadap kesehatan, dan itu semua terakumulasi sejak kanan-kanak hingga dewasa.

      Delete
    2. FIFORLIF
      Super Fiber BERNUTRISI + Goji Berry
      untuk DETOX & Atasi masalah Pencernaan

      Usus manusia adalah salah 1 penyebab timbulnya berbagai macam penyakit, apalagi di jaman sekarang, usus kita sudah terkontaminasi oleh bahan-bahan makanan yang mengandung pengawet, junkfood, belum lagi sejak anak-anak kita banyak sekali mengkonsumsi makanan yang mengandung pewarna, pengawet dan zat-zat yang tidak diketahui bahayanya terhadap kesehatan, dan itu semua terakumulasi sejak kanan-kanak hingga dewasa.
      Info 62 08812824323

      Delete
    3. Tq atas info nya. Boleh gak saya cuba. Memang tengah cari cara nak hilangkan perut boroi ni. Hehe.
      Saya ada nampak satu produk, menghilangkan perut boroi. " Singlet Slim & LIft"
      Boleh sorokkan boroi serta merta. Sangat berguna ketika "Urgent", nak berdating ker, pi interview ka.
      Ada sapa2 pernah cuba ke? dan nak share?
      Boleh tgk produk ni di website ni, memang murah, www.malaysiatrendshop.com.

      Kalau berkesan memang saya nak ambik. Heheh

      Delete
  2. Announcement...Part time job!!!!
    - Boleh menaip
    - Income harian RM50-RM150!!
    - x perlu kan pengalaman
    - x perlu cari org
    - x perlu jual brg
    - Masa bekerja fleksible
    - kerja di rumah je
    - Terbuka kpd semua

    Modal Serendah Hanya RM20.00 SAHAJA SEUMUR HIDUP!!
    =100% komisyen milik anda!!
    =Anda taja, anda yang dapat komisyen,bukan admin atau upline atau downline.
    =Percuma ebook untuk panduan bisnes internet!!
    =Web promosi percuma!!
    =Tanpa melalui akaun bank admin
    =Anda taja, anda dapat komisyen 100%
    =TIADA SISTEM PIRAMID!
    =Komisyen terus ke akaun bank ANDA!!
    =Terima SMS duit dah masuk ke AKAUN BANK ANDA!!!
    =Duit masuk bertubi-tubi ke dalam akaun anda!

    CARA2NYA_
    step 1- Masuk ke dalam link yang diberi isi dengan betul butiran anda.
    step 2- Bank in ke dalam akaun bank yang tertera sebanyak RM20 (MODAL)
    step 3- Hantar butiran bank in duit kepada no telefon saya yg terdapat di dlm link itu dan dalam akaun rm20 segera anda.
    step 4- Saya akan aktifkan keahlian anda secepat mungkin
    step 5- Anda sudah boleh buat income !
    Berminat sila klik link dibawah.. Cepat ,sebelum orang lain sertai. Takkan mahu jadi org terakhir join..

    NIKMATI LIMPAHAN RM20 BERTERUSAN KE AKAUN ANDA SEKARANG!! Nak keluar dari kesempitan hidup? DENGAN RM20 JE ..MAMPU MENGUBAH HIDUP ANDA..?? PULANGAN BESAR..MODAL KECIL?? Hari2 Masyyukkk!!! DAFTAR SEGERA!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya berminat bagaimana utk hubungi anda

      Delete
    2. Saya berminat bagaimana utk hubungi anda

      Delete
    3. Apa maksud scam tu cik.....

      Delete
    4. MLM, Forex, keje partime macam kt atas ni xpayah la nak join. Blum tentu dapat hasil. Nampak sangat melayu kita ni pemalas. Nak keje part time, baek korang berniaga hari minggu, jual makanan ke, tudung ke ape2 je. to baru part time yg betol.

      Delete
    5. Tlh htrkn link ke email berikut : ganburn@gmail.com... tme ksh

      Delete
  3. Yang minum air limau nipis pernah amalkan, biasa kalau makan kat kedai saya akan order limau kosong suam limau lebih...pastu teh cina pun saya pernah cuba juga tapi dua2 tak istikomah so tak jadi la hehehehe

    ReplyDelete
  4. good sharing :)

    www.mnmforlife.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Wah, perlu sya coba, tthanks dah berbagi Info :)

    ReplyDelete
  6. Terimakasih Tipsnya, sangat bermanfaat :)

    ReplyDelete
  7. terima kasih atas informasinya :)

    ReplyDelete
  8. Dear Purchase Manager,
    Do you need goji recently? if any demand, kindly let us know, maybe we could supply better goji in same price.both conventional and organic goji.
    Hope this letter interest you, thank you for your precious time!

    ReplyDelete
  9. Hello semua orang yang saya amat gembira yang mengambil lihat pada bukti besar saya bagaimana saya mendapat keinginan pinjaman saya Encik José Luis yang merupakan maneger José Luis Pinjaman Syarikat, saya ingin cepat menggunakan peluang ini untuk membiarkan semua orang tahu ini, am D. Carlos Bulgheronic dari Buenos Aires Agentina, saya cari pinjaman untuk memulakan perniagaan saya sendiri untuk menyokong perniagaan pertanian saya, perbelanjaan, jadi pergi dalam talian untuk mencari pinjaman apabila saya mendapati beberapa pemberi pinjaman yang menipu dan ditipu wang kecil saya dalam proses masa menjadi ii keliru tidak tahu apa lagi yang perlu dilakukan, kerana wang yang sedikit saya dengan saya dipimpin oleh mereka anak haram penipuan yang memanggil pemberi pinjaman kredit sebenar, jadi yang setia sebagai hari aku melayari Internet untuk mencari pekerjaan saya mendapati beberapa testimoni komen dalam forum D. Carlos, dan Puan Mary Lin dengan cara yang mereka terima bandar pinjaman bank mereka syarikat e-mel: joseluisloans@gmail.com, jadi saya memberitahu diri saya yang hendak Kuberikan ini percubaan kerana saya begitu takut tentang apa yang para peminjam yang lain lakukan kepada saya, jadi saya pergi ke hadapan saya mengambil alamat e-mel peribadi anda yang berada di dalam komen-komen dalam forum, jadi saya menghubunginya untuk memberitahu beliau bahawa saya telah dirujuk kepadanya oleh beberapa pelanggan yang menerima pinjaman mereka syarikatnya, D. Carlos, dan María lin jadi apabila dia mendengar bahawa beliau amat gembira dengan keadaan itu, jadi saya bahawa saya dalam syarikat yang betul kata di mana saya mendapatkan jumlah saya pinjaman keinginan, memberikan saya pinjaman borang permohonan peminjam untuk membentangkan dan belakang, Saya melakukan semua jadi, kerana maklumat yang diperlukan keseluruhan saya tentang saya, jadi saya mendapat terma-terma dan syarat-syarat semua syarikat anda berjalan lancar, tanpa kehilangan masa, tidak kurang daripada 24 jam saya telah dimaklumkan bahawa jumlah pinjaman saya daripada 9,000,000 sah dolar telah didaftarkan dan diluluskan oleh lembaga pemegang amanah pinjaman, jadi dalam proses masa itu saya begitu gembira apabila mereka berkata, saya sepatutnya menghantar mereka perbankan butiran, tetapi agak ragu-ragu untuk berbuat demikian saya berkata kami mempunyai keyakinan dan saya rasa bagi pemberi pinjaman ini dipanggil Encik Abraham memberikan mereka akaun bank jadi ia adalah menghairankan bahawa penerimaan dan menyedarkan bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah $ 9.000.000 oleh Encik José Luis. Jadi segera menghantar e-mel yang saya terima pinjaman saya berjaya, jadi saudara-saudara di luar sana masih mencari syarikat pinjaman yang tulen saya akan memberitahu anda sila hubungi Encik José Luis dengan e-mel yang sama: joseluisloans@gmail.com dan saya tahu dia juga akan membantu dengan jumlah pinjaman saya ingin anda juga, e-mel mereka hari ini dan anda akan gembira anda lakukan. D. Carlos Bulgheronic dari Buenos Aires Agentina

    ReplyDelete
  10. Saya Risna Susanti, saya menggunakan masa ini untuk memberi amaran kepada semua rakan-rakan saya Malaysia.Who yang telah berlaku di sekeliling untuk pinjaman, anda hanya perlu berhati-hati. satu-satunya tempat dan syarikat yang boleh menawarkan pinjaman adalah JOYCE ROLAND PINJAMAN SYARIKAT. Saya mendapat pinjaman saya daripada mereka. Mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman sah di internet. Lain-lain adalah semua pendusta, saya menghabiskan hampir $ 1000 dalam tangan palsu pemberi pinjaman. Tetapi kualiti pinjaman memberikan saya impian saya kembali. Ini adalah alamat e-mel sebenar mereka: joycerolandloancompany@gmail.com e-mel peribadi saya sendiri: risnasusanti247@gmail.com. Anda boleh bercakap dengan saya bila-bila masa yang anda mahu. Terima kasih semua untuk mendengar permintaan saya untuk mendapatkan nasihat.

    ReplyDelete